بـ ربع مليون جنيه.. هاجر أحمد تتقدم بشكوى لحماية المستهلك بسبب تلف حقيبتها خلال تنظيفها في المغسلة| بث مباشر

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

شكرا على متابعتكم خبر عن بـ ربع مليون جنيه.. هاجر أحمد تتقدم بشكوى لحماية المستهلك بسبب تلف حقيبتها خلال تنظيفها في المغسلة| بث مباشر

تقدمت الفنانة هاجر أحمد بشكوى إلى جهاز حماية المستهلك، وذلك بسبب تلف حقيبة باهظة الثمن من ماركة Dior العالمية في إحدى المغاسل.

وكتبت هاجر أحمد منشورا على جروب خاص بشكاوى جهاز حماية المستهلك على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، تحدثت خلاله عن تجربتها السيئة مع أحد المغاسل في منطقة القاهرة الجديدة، حيث قالت: تجربتي السيئة مع مغسلة، ليها فروع كتير في القاهرة الجديدة.

وتابعت هاجر أحمد: من حوالي شهرين ونص، اتصلت بيهم اسألهم أن عندي شنطة غالية نوعها كريستيان ديور باهظة الثمن، وفيها بقعة كدة بالألوان بسيطة بنتي عملاها، وسألتهم هل تقدروا تشيلوا البقعة دي ولا لأ؟،  قالوا لي طبعا يا فندم إحنا كل شغلنا شنط ماركات وشنط غالية، للعلم أن سعرها الشنطة حاليًا تقريبًا 5000 دولار.

وأضافت: لأني عارفة إني لأزم أودي الشنطة للمكان بتاعها يظبطوها بس المشكلة أن أقرب مكان ليا دبي، وأنا مش مسافرة دبي الفترة دي أبدًا، بعد ما تواصلت معاهم أكدوا لي أنهم يقدروا ينضفوها بسهولة، وأنهم كمان بيستخدموا نفس المواد الكريستيان ديور بيستخدموها.

واستكملت: قُلت أنا هديكم الشنطة وشوفوا هتعرفوا ولا لأ، لو لا ابعهتوهالي، وأكدت عليهم فوق الـ 50 مرة، قالولي إحنا عندنا فني بيحدد كمان هل يقدر يعمل كده ولا لأ ومش هنجازف يا فندم طبعًا.

وتابعت هاجر أحمد: اتصلت بيهم قُلتلهم بصيتوا على الشنطة ولا لأ، قالوا لي طبعًا سهلة جدًا وهتوصل خلال أسبوع متقلقيش، قُلت تمام وأكدت أنها مش بتتغسل بمياه ولا بتدخل غسالة، قالوا لي لا طبعًا لا مياه ولا غسالة ليها مواد معينة.

‫0 تعليق

اترك تعليقاً