زوجة بالمنيا تستغيث لعلاج زوجها: مليش حد غيره في الدنيا ونفسي يرجع يشوف تاني

شكرا على متابعتكم خبر عن زوجة بالمنيا تستغيث لعلاج زوجها: مليش حد غيره في الدنيا ونفسي يرجع يشوف تاني

قصة حب بدأت بين السيدة نجاة عبد الرحمن وزوجها ناصر منذ عام 1995 حتى الآن، إذ تزوجا وعاشا معًا في جو يسوده السعادة والمحبة، إلا أن الحاج ناصر لم يعد باستطاعته أن ير بعينيه نظرًا لحاجته لإجراء عملية جراحية بالشبكية، لذا استغاثت زوجته من أجل علاجه بسبب حزنها عليه.

استغاثة سيدة لعلاج زوجها في المنيا

وقالت السيدة نجاة عبد الرحمن، مقيمة في محافظة المنيا، إن زوجها يعاني من فقدان البصر بسبب حاجته لإجراء عملية جراحية عاجلة، لافتة إلى أنها توجهت به إلى أحد الأطباء لفحص حالته.

وواصلت: جوزي كان عنده مشكلة من زمان في عينه.. بس مع مرور الوقت مبقاش قادر يشوف ولما روحنا للدكتور قالي جوزك مش هيشوف تاني إلا لو عمل عملية في الشبكية.

واستكملت السيدة نجاة عبد الرحمن، أن تكلفة العملية مرتفعة ولا تستطيع هي وزوجها تأمين هذا المبلغ، رغم ذلك فحاول عدد من أهل الخير تقديم المساعدات لهما، إلا أنهما كانا يرفضان ذلك، قائلة: فيه ناس كانوا بيحنوا علينا بس إحنا كنا بنرفض عشان فيه ناس أولى مننا بالفلوس دي.

واختتمت: أنا مليش حد في الدنيا لا أب ولا أم وأخ ولا عيال، مليش في الدنيا دي كلها إلا جوزي، بس نفسي الناس يساعدونا دلوقتي عشان يقدر يعمل العملية ويشوف.

ومن جانبه، قال الحاج ناصر إنه لا يتمنى أي شيء في هذه الدنيا سوى إجراء العملية الجراحية اللازمة له في الشبكية؛ حتى يعود له نظره من جديد.

‫0 تعليق

اترك تعليقاً